Grattis Per!




Idag är det fest i Tierp. Festens syfte är att gratulera Per till att ha uppnått en ny vördnadsbjudande ålder. Tyvärr kan undertecknad inte medverka men vill ändå instämma i hyllningarna. På detta sätt.

Per är en hyvens kille, för att använda ett nästan K-märkt uttryck. Det har jag lärt mig över åren som vi umgåtts här på bloggen. Jodå, det är faktiskt ett sätt att umgås även om det kompletteras med ett ivrigt mailande och gemensamma konsert- och krogbesök.

Bloggläsaren har förstås redan noterat Pers entusiasm för och kunnighet på vårt gemensamma intresseområde. I kombination med hans säkra stilistik blir han, i mina ögon, den perfekte sextiotalsmusikbloggaren, om det nu finns ett sådant ord. Till detta en god kamrat och en alltid lika spännande diskussionspartner.

Så gratis, Per!

Och vad passar väl bättre än att spela än just denna min favorit för födelsedagsbarnet? Vi blir äldre, men………….

http://www.youtube.com/watch?v=umrp1tIBY8Q

And the blogg goes on.

Lars

PS Missa inte Pers fredagsinlägg här nedan. DS

 

 


Kommentarer
Postat av: Per Davidsson

Jag tackar o bockar! Saknade dig här idag Lars men denna hyllning är ju en fullständig kompensation!

The beat goes on!

Per

2010-06-20 @ 20:25:35
Postat av: Peter Lindberg, Umeå

Att Davidsson är en hyvens kille är känt för mig sedan många år och många tillfällen. Är det någon som förtjänar titeln hedersman så är det utan tvekan Per.

2010-06-29 @ 17:45:31
Postat av: Peter Lindberg, Umeå

Att Davidsson är en hyvens kille är känt för mig sedan många år och många tillfällen. Är det någon som förtjänar titeln hedersman så är det utan tvekan Per.

2010-06-29 @ 17:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0