Per har köpt en box!

Så har det hänt igen, frestelsen kunde inte motstås. I fönstret till Stockholms skivbörs satt en lapp om boxen "Girl group sounds". 4 CD för det rejäla priset av 895 spänn. Dyrt men man måste ju fråga efter den.

Så var man fast. En stor hattask (!), svartvitrandig med en svart lock och text i rosa: "One kiss can lead to another". 120 låtar, lika många artister. Redan sjätte låten på första CDn är en pärla jag bara har på ett slitet monoruullband; Nothing but heartache med Flirtations. Kända och okända namn och bara ett fåtal låtar som redan fanns i samlingen. Leslie Gore och Cher i samma låda som The Sapphires och Four Pennies, som INTE är den engelska manskvartetten som gjorde Juliet. Och 116 till.

Mums! Ännu en box att tränga in i hyllan. Fattar bara inte att dom nuförtiden måste göra lådor med så mycket luft i, lådor som medvetet gjorts så att dom ska sticka ut i skivaffären. Jodå, jag fattar marknadsföringstricket - blev  ju själv påverkad - men nu när jag har hostat upp pengarna borde ju man ha tänkt på MIN skivhylla, kan man tycka!

Nåja, 120 låtar, läsaren förstår säkert att jag skriver mest för att göra Lars avundsjuk!

Per

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Låter som ett måste, är mycket avundsjuk och litar på att du tipsar om det bästa!

2009-06-18 @ 16:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0